Ett starkt näringsliv. En liberal arbetsmarknad. Tillväxt lgger grunden fr vr vlfrd. Fr att Malms fretag ska kunna vxa och skapa nya jobb och drmed mer vlfrd behvs mindre byrkrati och bttre tillgng till arbetskraft. Sser det inte ut i Malmidag. Vi har bland landets hgsta arbetslshet. I fretagsrankingar hamnar vi i bottenskiktet. Inflyttningen av utbildad arbetskraft r lg. Malmö kan bättre.

1. Ökad skattekraft. Vi behöver fler Malmöbor som arbetar och betalar skatt. Liberalerna vill ge förtur till bostad för nyinflyttade med arbete.

2. Mindre byråkrati. Malmös företag måste enkelt kunna växa. Företagare ska inte konkurreras ut av kommunen. Minska byråkratin och öka valfriheten.

3. Fler jobb. Ska vi minska utanförskapet i Malmö behövs fler jobb som inte kräver en lång utbildning. Lärlingsjobb är ett steg i rätt riktning.

Tror du också Malmö kan bättre? Rösta på Liberalerna den 9 september!

Vill du läsa mer om vår politik för ett bättre Malmö? Ladda ner vårt kommunpolitiska handlingsprogram här! (KPH 2018- 2022)

Vår politik

No response

Vill du veta mer om vår politik eller ha kontakt med Liberalerna där du bor? Lämna din e-postadress här, så hör vi av oss.